1350 אזור בעל חשיבות לימים הקרובם

תמיכות והתנגדויות במחיר ובזמן

אמצע טווח המחיר של החודש שחלף עומד על  1317 . אמצע טווח המחיר של השבוע שחלף עומד על  1337.5 מבחינה זאת המדד מצוי בכיוון עליות בטווח הקצר. אמצע הטווח שבין התמיכה ב1314 לבין השיא ב1382 עומד על 1248. רמת 1350, חשיבותה בהיותה 7/8 של 1440. חשיבות נוספת נודעת לאזור זה משום ששני שיאים יורדים מצוייים ב1352 וב1356.  לרמת 1356 חשיבות בהיותה 6/8 הטווח שבין 1382 לבין 1278 (שפל פברואר) מבחינה זאת אפשר להתייחס אל רמת 1356 כאל רמת ההתנגדות הקרובה. מכל מקום סגירה מעל רמת 1356 תראה את הדרך חזרה אל אזור השיא. יחד עם זאת ירידה במהלך השבוע מתחת רמות אלה תהווה סימן חולשה.

image

אם נחלק את טווח המחיר בין שפל 2011 לשיא 2013 נשים לב שרמת 1332 היא אזור 7/8 של הטווח וכי אזור 1357 הוא 15/16 של הטווח . חשיבותה של רמת 1332 מקורה היא גם כן בכך שהיא רמת ה15/16 של הטווח שבין שיא 2013 לבין שפל 2008. המסקנה הטכנית המתבקשת היא שחציית רמות השיאים במופעים בגרף שלעיל  תלמד על כך שהמדד חוזר לבדוק את אזור השיא.

אזורי ההתנגדות המינוריים של הדרך עד 1382 הם 1363, 1369 , 1376.

זמן

יש לשים לב לתאריך ה6/3/2014 ואף ליומיים לפניו שכן הוא התאריך ממנו החל מהלך העליות מאז תחתיות 2008. ביום חמישי הקרוב יפוגו 60 חודשים ממועד זה. נזכיר כי תאריך זה הוא גם תאריך התחתית של 2009 בשוק האמריקאי. נזכור בהקשר זה שגם מהלך העליות בין שפל 2002 לשיא 2007 ארך 60 חודשים או 5 שנים ולכן עשוי אזור הזמן של השבוע הקרוב לסמן נקודת קיצון במחיר . למרות שהתבדתה הערכתי שניראה את רמת 1263 בתחילת מרץ , אני עדיין מעריך כי השווקים המערביים ובכללם השוק הישראלי בשלהי כל מהלך העליות שהחל לפני 5 שנים והשוק מצוי בשלב של פיזור סחורה, כפי שציינתי בפוסטים הקודמים..

על פי מודלים מחזוריים של זמן שבידי במהלך חודש מרץ ולכל המאוחר בחודש אפריל אמור להתחיל מהלך ירידות שאמור להמשך שנתיים וחצי..

סיכום.

בטוח הקצר השוק בעמדת חוזקה. בטווח הבינוני , מדד מהעוף מצוי באזור דשדוש רחב. של פיזור סחורה לפני מהלך ירידות  מז'ורי. אזור ההתנגדות החשוב לשבוע הקרוב הוא למעשה כל הטווח שבין 1348-1356 חציה מעלה של אזור זה תיתן אות לחזרה אל אזור השיא או קרוב אליו. בנקודת זמן זאת אפשר להתייחס אל ירידה חוזרת מתחת טווח זה כסימן חולשה משמעותי.

 

יגאל סקולניק.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s